سفره هفت‌سین پای جعبه جادویی

جام جم آنلاین: تلویزیون این سال‌ها نقش خوبی را بازی می‌کند که سال‌ها پیش قرار بود نشانه‌ای برای اعلام آمدن بهار باشد.خیلی سال است دیگر انتظار تحویل سال بدون تلویزیون رنگ و بویی ندارد و همین است که برنامه‌ سازان و برنامه ‌ریزان سازمان صدا و سیما در ساعت ‌های پایانی سال سعی می‌کنند برنامه‌های خود را پربارتر از هر سال کنند.  

از آنجا که برنامه‌های ویژه سال تحویل ساختاری مشابه هم دارد، شاید انتخاب مجری و نوآوری تهیه‌کنندگان آن برنامه بتواند مخاطبان بیشتری را به سوی آن شبکه و برنامه جلب کند، وگرنه چون همه افراد انتخاب‌شده برای اجرا کسانی هستند که پیشتر تهیه برنامه‌های گفت‌وگومحور را به عهده داشتند این برنامه‌ها در صورت عدم خلاقیت کاملا به یکدیگر شبیه شده و همه محدود می‌شود به گفت‌وگوهای چالشی و البته بامزه با مهمانانشان.

برخی معتقدند در سال‌های پیش، اجرای نامناسب برنامه‌های سال‌تحویل باعث شده بسیاری از تماشاگران این شبکه‌ها قید تحویل سال را با تلویزیون بزنند، اما در این میان، نوروز 1390 شرایط بسیار خوبی داشت.

برگزاری جلسات متعدد با دست‌اندرکاران برنامه‌های نوروزی اعم از مجریان، تهیه‌کنندگان و... موجب تحول در برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در رسانه ملی شد.

در عین حال که سال گذشته صرفا به تعداد معدودی از بازیگران سینما این مراسم محدود نشد و در عمل از بازیگران متعدد، روحانیون، خوانندگان و صاحبان رتبه‌های علمی در جهان نیز دعوت به عمل آمده بود که این باعث رونق بسیار شبکه‌ها هنگام برنامه​های تحویل سال نو بود.

امسال، اما نکته جالب درباره برنامه‌های تحویل سال جدید شبکه‌ها، هشدارها و موضعگیری‌های سختگیرانه مقام‌های مسوول در رسانه ملی درباره عدم‌پرداخت مبالغ کلان به مهمانان این ویژه برنامه‌هاست.

مدیر شبکه یک خطاب به هنرمندانی که دستمزد بالا برای حضور در این ویژه‌برنامه‌ها طلب می‌کنند، از عبارت «از این خبرها نیست» استفاده می‌کند و یکی از تهیه‌کنندگان ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه تهران، بودجه این شبکه را محدودتر از آن می‌داند که تن به پرداخت رقم‌های کلان دهد.

شبکه یک سیما چندان علاقه‌ای به شگفت‌زده کردن مخاطبان خود ندارد، البته این یک شیوه برای این شبکه است و شاید نتوان این نکته را به عنوان ضعف برنامه‌سازی آن دانست.

از آنجا که گستره مخاطب این شبکه فراگیرتر از شبکه‌های دیگر است، دست زدن به تغییرهای بنیادین در برنامه‌سازی (بوی‍ژه نوروز) شاید نه‌تنها مخاطبان بیشتری را جذب نکند، بلکه باعث شود برخی مخاطبان ثابت این شبکه نیز به‌تماشای شبکه‌های دیگر تمایل نشان دهند.

این شبکه امسال از سه مجری در سه دوره زمانی بهره می‌گیرد. بخش نخست که امیرحسین مدرس مجری آن خواهد بود از دوشنبه شب (29 اسفند) آغاز می‌شود و تا اوایل بامداد ادامه خواهد داشت. او یکی از موفق‌های سینما و تلویزیون در این چند سال اخیر است.

کسی که تنها خود را به اجرا در تلویزیون محدود نکرد و به بازی در سریال‌های مختلف، فیلم‌های سینمایی، گویندگی رادیو و البته خوانندگی و انتشار آلبوم روی آورد و باید گفت اقبال از آثار او نشان می‌دهد مدرس در کارش موفق بوده است.

لحن آرام و صدای دلنشینش همراه با اجرای مسلط می‌تواند یکی از برگ برنده‌های شبکه یک در انتخاب او برای برنامه ویژه سال تحویل باشد.

پس از او فرزاد جمشیدی روی صندلی این برنامه می‌نشیند و برنامه را ادامه می‌دهد. فرزاد جمشیدی هم پیش‌تر به خاطر اجرای برنامه سحرگاهی‌اش شناخته شده است سپس قرار است یک بازیگر که نام او هنوز اعلام نشده است، اجرا را تا دقایق تحویل سال به‌عهده داشته باشد.

هرچند فالگوش‌های ما حکایت از این دارد که الهام حمیدی یکی از مهمانان این برنامه خواهد بود.گریه‌های ماه عسل، خنده‌های نوروزی

اما برگ برنده شبکه 2 احسان علیخانی است. او که به خاطر اجرای متفاوتش در برنامه «ماه عسل»، چند سالی است برای همه مخاطبان به پای ثابت ماه رمضان تبدیل شده و بدون حضورش انگار یک پای مراسم پیش از افطار این ماه می‌لنگد، امسال بعد از بازگشتش به آن برنامه جذاب و پرمخاطب رمضانی، قرار است در ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه 2 هم به عنوان مجری ظاهر شود.

علیخانی 2 سال پیش بعد از اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال نوی 89 برای شبکه3، از اجرای ماه عسل آن سال بازماند و نوروز سال 90 هم فقط برای هموطنان خارج از کشور در شبکه جام‌جم برنامه اجرا کرد.

او بعد از تکذیب اخبار منتشر شده درباره ورودش به عرصه بازیگری و بازی‌اش در فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» پوران درخشنده، برای اثبات علاقه صرفش به مجری‌گری، امسال به شبکه 2 می‌آید تا تحویل سال 1391 با اجرای او همراه شود.نوروز با فرزاد حسنی

گزینه قطعی شبکه 3 سیما برای اجرای برنامه نوروزی، فرزاد حسنی است.

او سال گذشته نیز اجرای برنامه ویژه سال تحویل را به عهده داشت و آنقدر برنامه‌اش جذاب شد که پس از اتمام آن می‌شد لینک‌های دانلود آن برنامه را در اینترنت جستجو کرد. به همین دلیل برگزیدن او به عنوان مجری شبکه 3 سیما در برنامه نوروزی یکی از انتخاب‌های هوشمندانه و درست است.

او در این‌باره به بانی‌فیلم گفته بود برنامه‌اش یکی از غافلگیرکننده‌ترین برنامه‌ها خواهد بود. حسنی امسال در سینما فعال‌تر از تلویزیون بود.

او در جشنواره فیلم فجر هم با فیلم «آمین خواهیم گفت» سامان سالور حضور داشت. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم حسنی در کنار این برنامه، سریال ساختارشکن «مسیر انحرافی» را نیز در مقام یکی از بازیگران اصلی در ایام نوروز روی آنتن شبکه 3 خواهد داشت.

حسنی در این سریال نقش مردی به نام عارف ساتور را دارد و کسانی که بخش‌هایی از بازی او را در این سریال دیده‌اند، آن را یک اتفاق لذتبخش و دلنشین می‌دانند.

جدول پخش پربار به جای اجرای نوروزی

شبکه 4 که به شبکه فرهیختگان شهرت دارد، بیش‌از آن که در بند برنامه‌سازی برای ساعت‌های سال تحویل باشد کنداکتور خود را از فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های مستند جذاب، پر کرده است.

این شبکه در سال‌های گذشته نیز برای ساعت‌های پایانی سال برنامه خیلی خاصی نداشت و از آیتم‌های معمولی چون شعرخوانی استفاده می‌کرد.

امسال نیز از سوی روابط عمومی این شبکه، خبری مبنی بر اجرای برنامه نوروزی توسط مجری خاصی منتشر نشده است، اما این شبکه از آنجا که مخاطب ثابت و همیشگی خود را دارد و با توجه به شناخت خوب خود از مخاطبانش، برنامه‌هایی تهیه کرده که دیدنش خالی از لطف نیست.

همان همیشگی شبکه تهران هم به مجریان ثابت خود فرصت داده است تا برنامه‌های ویژه سال تحویل را روی آنتن ببرند؛ بنابراین چهره‌هایی همچون محمود شهریاری، کاظم احمدزاده، محمد سلوکی، هومن حاجی‌عبداللهی و... به اجرای برنامه‌های نوروزی خواهند پرداخت.

با وجود این، طبق شنیده‌ها حامد کمیلی جزو گزینه‌های حضور در سمت مجری این ویژه‌برنامه است که «بهترین روز خدا» نام دارد.

ستاره‌های سینمای ایران در سال 1۳۹۰

امین حیایی و لیلا حاتمی؛ پولسازترین ستاره‌ها

امین حیایی با حضور در فیلم‌هایی با مجموع فروش 9 میلیارد و چهل میلیون تومان به عنوان پول سازترین بازیگر مرد سال 90 و لیلا حاتمی با حضور در فیلم‌هایی با مجموع فروش چهار میلیارد و پانصد و هشتاد و هفت میلیون تومان به عنوان پول سازترین بازیگر زن سال 90 انتخاب شدند.

لیست کامل 10 بازیگر پول ساز امسال را با ذکر نام آثاری که هر بازیگر، در آن حضور داشته، و مجموع درآمد هر کدام از بازیگران را در ادامه بخوانید.
1- امین حیایی: 040/9 میلیارد تومان (اخراجی‌های 3- شیش و بش- زنان مریخی مردان ونوسی- شب) 


2- رضا عطاران: 081 /6 میلیارد تومان ( ورود آقایان ممنوع- اسب حیوان نجیبی است- اخلاقتو خوب کن- سه درجه تب) 


3 - لیلا حاتمی: 587 /4 میلیارد تومان (جدایی نادر از سیمین- سعادت آباد- چیزهایی هست که نمی‌دانی- شیرین) 


4- شهاب حسینی: 555/3 میلیارد تومان (جدایی نادر از سیمین- برف روی شیروانی داغ- سوت پایان) 


5- حامد بهداد: 340/ 3 میلیارد تومان (سعادت آباد- جرم- پرتقال خونی- زندگی با چشمان بسته- شبانه روز- قبرستان غیر انتفاعی) 


6- آناهیتا نعمتی: 262/3 میلیارد تومان (شیش و بش- درامتداد شهر- پایان دوم- پرستوهای عاشق- برف روی شیروانی داغ- یکی از ما دو نفر) 


7- محمدرضا گلزار: 402 /2میلیارد تومان ( شیش و بش- در امتداد شهر) 


8- نگار جواهریان: 287/ 2میلیارد تومان (یه حبه قند- اینجا بدون من- شبانه روز- شیرین ) 


9- مهناز افشار: 117/2میلیارد تومان (سعادت آباد- قصه پریا- شبانه روز- شیرین) 


10- حامد کمیلی: 692/1 میلیارد تومان (اخلاقتو خوب کن- پایان نامه- پرستو‌های عاشق)
 

اکران فیلم‌هایی چون شب، چیزهایی هست که نمی‌دانی، پرستوهای عاشق و قبرستان غیر انتفاعی تا 10 روز آینده ادامه دارد که با توجه به فروش روزانه پایین این فیلم‌ها، فروش احتمالی آنها در روزهای آینده، تاثیری در نتیجه نهایی فهرست نخواهد داشت.

سهم سینمای ایران از آنتن نوروزی سیما

تلویزیون امسال فیلم‌های ملک سلیمان(ع)، ناسپاس، اخراجی‌ها۳، شیر و عسل، آدمکش، نفوذی، قاعده بازی و پسر آدم دختر حوا را از سینمای ایران برای نوروز ۹۱ آماده پخش کرده‌است.

به گزارش مهر، امسال معاونت سیما تدارک گسترده‌ای برای ایام نوروز دیده‌ و تعداد زیادی فیلم‌های سینمایی داخلی و خارجی برای پخش آماده کرده است. البته تعداد فیلم‌هایی که از سینمای ایران برای نوروز انتخاب شده، با توجه به فیلم‌های متنوعی که سال گذشته در اکران سینماها داشتیم، کم است و می‌توان آن را موید سهم اندک سینمای ایران از آنتن نوروزی سیما دانست.

هفته‌نامه سروش وابسته به سازمان صداوسیما در ویژه‌نامه نوروزی خود جدول پخش این فیلم‌ها را منتشر کرده‌است که در این گزارش مروری بر مهمترین این فیلم‌ها خواهیم داشت. البته با توجه به اینکه تاکنون معاونت سیما گزارش رسمی درباره فیلم‌های نوروزی منتشر نکرده‌است، احتمال تغییر همچنان وجود دارد!

شبکه یک/

فیلم سینمایی "ملک سلیمان(ع)" اول فروردین ماه از شبکه یک پخش می‌شود. "ملک سلیمان(ع)" عنوان یک سه گانه سینمایی است که در سال ۱۳۸۹ اولین قسمت از آن به روی پرده سینماهای ایران رفته‌است. این فیلم روایت مقطعی از زندگی حضرت سلیمان است که در آن از فناوری‌های پیشرفته استفاده شده‌است.

"ملک سلیمان(ع)" به نویسندگی و کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده تهیه شده‌است و در آن امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، الهام حمیدی، مهدی فقیه، حسین محجوب، زهرا سعیدی، علیرضا کمالی، جواد طاهری و... بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی "ناسپاس" به کارگردانی حسن هدایت هم دیگر فیلم سینمایی تاریخی-مذهبی سینمای ایران است که پنجم فروردین ماه از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم که روایتی از سال‌های زندگانی حضرت موسی(ع) است داستان عامیل وآشل دو پسرعمو است که می‌خواهند با آنائل ازدواج کنند. وقوع یک رخداد غیر منتظره آرامش و آسایش قبایل و طوایف قوم یهود را بر هم می‌زند.
پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، نیما شاهرخشاهی، لیندا کیانی، محمدعلی ساربان، مجید عبدالعظمی، مجید واشقانی، خسرو دستگیر، بابک والی، زویا خلیل آذر، علی فرود، مونا بیگی، سیروس صابر و لاله کریمی بازیگران "ناسپاس"هستند.

شبکه دو/

این شبکه در ایام نوروز بیشتر فیلم‌های خارجی و تله فیلم‌های ایرانی پخش می‌کند. هنوز خبری از انتخاب تولیدات سینمایی ایرانی برای پخش از این شبکه منتشر نشده‌است.

شبکه سه/

فیلم سینمایی "اخراجی‌ها ۳" ۲۹ اسفند ماه از این شبکه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی مسعود ده‌نمکی ساخته شده و داستان آن درباره حواشی برگزاری یک انتخابات است. در این فیلم رضا رویگری، محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، امین حیایی و... به ایفای نقش پرداختند.

فیلم سینمایی "شیر و عسل" ساخته آرش معیریان هم دوم فروردین ماه روی آنتن این شبکه می‌رود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدمحسن وزیری و نویسندگی قربان محمدپور تهیه شده‌است. در این فیلم پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، افسانه پاکرو، فتحعلی اویسی، علی صادقی، فلور نظری، مهران رجبی، سیدمحمدرضا وزیری، یوسف صیادی و... بازی کردند.


فیلم سینمایی "آدمکش" هفتم فروردین‌ماه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی رضا کریمی، تهیه‌کنندگی محمد پوستی و نویسندگی هادی کریمی تهیه شده‌است. در این فیلم بهرام رادان، مهتاب کرامتی، حامد بهداد، افسانه بایگان و ... بازی کردند.

فیلم سینمایی "آدمکش" داستان فردی را به تصویر می‌کشد که یکی از دوستان قدیمی مازیار معافی(روانشناس) بعد از دو سال نزد او می‌رود و از او درخواست می‌کند که نامزدش(رویا) را که به اتهام قتل برادر شوهرش دستگیر شده مجنون و روانی جلوه داده تا دادگاه در مجازات او تخفیف قائل شود.


فیلم سینمایی "نفوذی" هم دهم فروردی ماه روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی مشترک مهدی فیوضی و احمد کاوری و تهیه‌کنندگی جمال شورجه تهیه شده است. در این فیلم امیر جعفری، نسرین مقانلو، سیاوش خیرابی، علیرام نورایی، جمشید هاشم‌پور و...بازی می‌کنند. این فیلم بر اساس خاطره یک آزاده ساخته شده و داستان آن با نگاهی به کتاب "حکایت زمستان" به قلم سعید عاکف نوشته شده است.

شبکه چهار/

فیلم سینمایی "قاعده بازی" به کارگردانی احمدرضا معتمدی تا کنون تنها فیلم سینمایی ایرانی قرار گرفته در کنداکتور نوروزی این شبکه است که هفتم فروردین ماه پخش می‌شود. این فیلم یک کمدی متفاوت در سینمای ایران است و علیرضا خمسه، اکبر عبدی، حمید لولایی، الناز شاکردوست، داریوش ارجمند، سعید پورصمیمی، گوهر خیراندیش و جمشید هاشم‌پور در آن ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه تهران/

فیلم سینمایی "توکیو بدون توقف" به کارگردانی سعید عالم‌زاده و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی ۲۹ اسفند ماه روی آنتن می‌رود. مهران مدیری، حسن شکوهی، پانته‌آ بهرام و... در این فیلم بازی کردند. این فیلم داستان برادری دیوانه، خواهری معصوم، عمه‌ای عجیب، پسری عاشق و... است.
فیلم سینمایی "پسر آدم، دختر حوا" به کارگردانی رامبد جوان هم اول فروردین ماه روی آنتن شبکه تهران می‌رود. این فیلم با نقش آفرینی مهناز افشار، حامد کمیلی، رامبد جوان، شیلا خداداد، داستان رقابت دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آنها داده شده است.


جدای از این فهرست فیلم‌هایی هم در حد شنیده‌ها در نوبت پخش در‌ ایام نوروز قرار دارند که مهترین این گزینه‌ها فیلم "ورود آقایان ممنوع" ساخته رامبد جوان است که در حال حاضر در فهرست رزور شبکه تهران قرار دارد.

خبر پخش فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" ساخته تحسین شده اصغر فرهادی هم در نوروز با جنجال‌های زیادی رو به رو شد و در حالی که یکی از رسانه‌ها خبر داده بود این فیلم از شبکه یک پخش می‌شود، اما مجری طرح و کارگردان این فیلم هر دو این خبر را تکذیب کرده و تأکید کردند هنوز حقوق این فیلم از سوی صدا و سیما خریداری نشده‌است. باید منتظر ماند و دید این فیلم اسکاری سینمای ایران به مانند تولیدات خارجی حاضر در مراسم اسکار می‌تواند مورد توجه مسئولان رسانه ملی قرار گیرد و حق پخش آن را برای پخش در ایام نوروز خریداری شود یا خیر.

اسامی کامل فیلم‌های شبکه تهران در نوروز ۹۱

  خبرگزاری فارس: اسامی کامل فیلم‌های شبکه تهران در نوروز ۹۱

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تلویزیون در نوروز ۹۱ نیز به سنت هر سال فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری را پخش می‌کند.

بنا بر این گزارش، شبکه تهران سیما یکی از شبکه‌هایی است که پخش آثار سینمایی خود را از روز ۲۹ اسفندماه آغاز می‌کند و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌دهد. این شبکه تلویزیونی فیلم‌های خود را هر روز ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌کند.

به گزارش فارس، لیست فیلم‌های سینمایی شبکه تهران در نوروز ۹۱ به شرح زیر است:

 **مستر بین پلیس می‌شود

فیلم سینمایی «مستر بین پلیس می‌شود» روز چهارشنبه ۲ فروردین پخش می‌شود. این فیلم محصول مشترک کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه در سال ۲۰۱۱ است.

این فیلم به کارگردانی الیور پارکر با فیلمنامه‌ای از ویلیام دیویس و همیش مک کلد ساخته شده است. بازیگر اصلی این فیلم روان اتکینسون (مستر بین) است که نقش یک مامور مخفی را بازی می‌کند. او قصد دارد علیه تروریسم بین الملل فعالیت کند اما...

 **چای جوشیده

فیلم تلویزیونی چای جوشیده روز پنجشنبه ۳ فروردین به روی آنتن می‌رود. این فیلم تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی افشین صادقی در مرکز سیمافیلم تولید شده و ارتباط عاطفی و حرفه‌ای یک افسر متخصص اداره آگاهی با دامادش را که مرتکب قتل شده است، به تصویر می‌کشد.

در این تله فیلم که با داستانی از سعید نعمت‌الله ساخته شده، مجید مشیری، کیوان محمودنژاد، بهرام ابراهیمی، رزا آرایش، پدیده پری دری و پردیس افکاری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 **دزدان دریای کارائیب ۴

این فیلم سینمایی روز جمعه ۴ فروردین پخش می‌شود. «دزدان دریای کارائیب ۴» محصول سال ۲۰۱۱ کشور آمریکاست و بازیگران اصلی آن نیز جانی دپ، پنه لوپه کروز و ایان مک‌شین هستند. این فیلم به کارگردانی راب مارشال ساخته و شده و داستان آن درباره جک اسپارو است که به دنبال اکسیر جوانی می‌گردد...

  **سنگام

فیلم سینمایی سنگام محصول کشور هند در سال ۲۰۱۱ است و روز شنبه ۵ فروردین از شبکه تهران پخش می‌شود.

 **سفرهای گالیور

فیلم سینمایی «سفرهای گالیور» محصول سال ۲۰۱۰ کشور آمریکاست و روز یکشنبه ۶ فروردین ماه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی راب لترمن ساخته شده و روایتگر ماجراهای گالیور است. گالیور یک روزنامه‌نگار است که در یک سفر دریایی برای تهیه گزارش کشتی‌اش دچار طوفان می‌شود و او را به جزیره‌ای ناشناخته می‌برد. او به زودی در می‌یابد که این جزیره مسکونی است و ساکنانی دارد اما ساکنان این جزیره معمولی نیستند. آنها کوتوله‌های ریزی هستند که نامشان لی لی پوت است. گالیور غول پیکر اکنون در بین آنها پذیرفته شده است و ماجرای گالیور آغاز می‌شود ...

 

 **یکی بود، یکی نبود

فیلم تلویزیونی «یکی بود یکی نبود» روز دوشنبه ۷ فروردین ماه پخش می شود.

این فیلم به تهیه‌کنندگی مجید مظفری، کارگردانی عاطفه خادم الرضا و نویسندگی طلا معتضد با هدف گسترش امید و اخلاق در جامعه ساخته شده است.

این تله فیلم درباره خانواده کوچکی است که راوی آن دختر بچه شش ساله‌ای به نام شهرزاد است و داستان از اسباب‌کشی این خانواده کوچک به محله دیگری آغاز می‌شود...

پیام دهکردی، مجید مظفری، روشنک عجمیان، نیکی نصیریان، آریا تنها، فریبا جدی کار، محمد شادانی، احمد یاوری بازی کردند.

 **بهترین دوست من

این فیلم سینمایی روز سه‌شنبه ۸ فروردین ما پخش می‌شود. بهترین دوست من محصول کشور فرانسه در سال ۲۰۱۱ است و به کارگردانی پاتریش لکونته ساخته شده و دنی بون و جولیت گایت در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم روایتگر داستان شخصی به نام کاترین است که باور نمی‌کند شریک تجاری او بتواند دوستش باشد، به همین دلیل شخصی را استخدام می‌کند تا شریکش را امتحان کند ...

 **رویای پرواز

فیلم سینمایی رویای پرواز روز چهارشنبه ۹ فروردین پخش می‌شود. این فیلم محصول کشور نیوزلند در سال ۲۰۱۱ است.

 **ناشناخته

این فیلم محصول مشترک کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و ژاپن در سال ۲۰۱۱ است که روز پنجشنبه ۱۰ فروردین پخش خواهد شد.

لیام نیسون و دیانا کروگر بازیگران اصلی این فیلم هستند که به کارگردانی جائوم کولت سرا ساخته شده و داستان مردی است که از کما بیدار شده و کشف می‌کند که یک نفر دیگر هویت او را دزدیده ولی هیچکس حتی همسرش حرف او را باور نمی‌کند...

 **آشپزی از صمیم قلب

فیلم سینمایی آشپزی از صمیم قلب محصول کشور انگلیس است و در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است.

این فیلم سینمایی روز جمعه ۱۱ فروردین ماه از شبکه تهران پخش می‌شود.

 **هرچی خدا بخواد

فیلم سینمایی هرچی خدا بخواد روز شنبه ۱۲ فروردین به روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی «هر چه خدا بخواد» به کارگردانی نوید میهن‌دوست ساخته شده است.

این فیلم درباره مردی است که به طرز مرموزی در جزیره ناپدیده شده...

بازیگران «هرچی خدا بخواد» عبارتند از ترانه علیدوستی، رضا عطاران، حامد کمیلی، سعید آقاخانی، ارژنگ امیرفضلی و تینا آخوندتبار.

 **داروی مرگبار

فیلم سینمایی «داروی مرگبار» محصول کشور کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ است که روز یکشنبه ۱۳ فروردین پخش خواهد شد.

 **فیلم‌های روز ۲۹ اسفند و اول فروردین ماه این شبکه هنوز مشخص نشده‌اند.

 

**امکان تغییر در جدول اعلام شده امکان دارد.  

 

 

منبع:خبرگذاری فارسی 

مجریان برنامه ها سال تحویل شبکه ها

ویژه برنامه های مخصوص سال تحویل از جمله برنامه هایی است که هر شبکه ای از مدت ها قبل به تکاپوی آماده کردن آن می افتد و تلاش می کند در این ساعات که اکثر ایرانی ها به منظور آگاهی یافتن از تحویل سال تلویزیون خود را روشن می کنند، روی شبکه آنها و مخاطب برنامه های آنها باشند.

طی سال های دورتر، ویژه برنامه حدود یک ساعت پیش از آغاز سال نو شروع می شد و مجری در دکوری ساده حاضرشده و تفألی به دیوان حافظ می زد. در نهایت هم یک یا چند مهمان دعوت شده و گفت وگوهایی ساده روی آنتن می رفت اما در سال های اخیر این ماجرا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و هر شبکه ای ویترین پررزق و برق تری برای مخاطبانش می چیند. ساخت دکورهای جدید که بعضی هزینه بر هم هستند، استفاده از مجریان توانایی که خود ابزاری برای جذب مخاطب هستند، دعوت از طیف گسترده مهمانان از حوزه های مختلف و... نیز از جمله کارهای شبکه ها برای جذب مخاطب است. امسال نیز تلویزیون از مدت ها قبل به فکر ویژه برنامه های سال تحویل خود افتاده که مشروح این عملکرد در ادامه می آید:

شبکه یک: ۳مجری در یک روز
شبکه یک سیما معمولا برنامه هایی تدارک می بیند که تمام سنین را دربربگیرد و بتواند برای زنان و مردان با سلیقه های مختلف جذاب باشد. البته این شبکه هنوز خیلی ساختار شکن نشده و هر سال به سنت قبل سفره هفت سینی پهن می کند و مهمانانی از ورزشکاران و هنرمندان دعوت می کند تا در برنامه حاضر شوند. این شبکه طی این سال ها نشان داده که از تک محوری زیاد خوشش نمی آید و هر سال جمعی از مجریان را برای اجرا دعوت می کند.
امسال امیرحسین مدرس مجری اول ویژه برنامه های این شبکه است. مدرس در کارنامه خود اجرای برنامه های بسیاری را دارد که از جمله آنها می توان به «صندلی داغ» اشاره کرد.

مدرس معمولا با مهمانان خود به شیوه ای کاملا ادبی برخورد می کند و جز سؤالات اصلی وارد حاشیه نمی شود. مجری دیگر این شبکه فرزاد جمشیدی است. بیشتر مخاطبان او را با ویژه برنامه های سحرگاهی می شناسند و با دیدن او بیشتر فضاهای معنوی برایشان تداعی می شود. البته این مجری مجموعه و دایره المعارفی از واژگان است که به درستی هم از آنها استفاده می کند. این مجری معمولا به تنهایی اجرای برنامه را برعهده دارد و خیلی میزبان واقع نمی شود.
اقبال واحدی را هم که دیگر همه به خاطر دارند و می توان گفت همه مردم ایران زمین او را به خاطر اجرای برنامه صبح به خیر ایران می شناسند. مجری ای که تلاش بسیاری کرد تا برنامه های صبحگاهی تلویزیون از مدار تهران خارج شود. او تقریبا تمام ایران را گشته و با خصوصیات مردم استان های مختلف آشنایی دارد. او هم یکی دیگر از مجری هایی است که قرار است یاریگر ۲مجری قبلی در اجرای ویژه برنامه سال تحویل باشد.
این مجری خوش ذوق تقریبا به راحتی با هر قشری از مهمانان ارتباط برقرار می کند و می تواند فضای خودمانی ای را برای مهمان و مخاطب فراهم کند.

شبکه دو: احسان علیخانی
اکثر مخاطبان احسان علیخانی را به عنوان مجری شبکه سه می شناسند که آن هم به واسطه اجرای برنامه پرمخاطب «ماه عسل» در سال های متمادی است. او مجری جوان و توانمندی است که سال گذشته نیز اجرای ویژه برنامه شبکه جهانی جام جم را برعهده داشت و توانست علاوه بر جذب حداکثری مخاطبان داخلی، ایرانیان خارج نشین را هم با برنامه اش همراه کند. این مجری جوان، از جسارت بالایی در اجرای برنامه برخوردار است و جوانگرایی و موفقیتش در جذب جوانان می تواند دلیلی محسوب شود که شبکه دو او را برای اجرای این برنامه انتخاب کرده است. شبکه دو این روزها خیلی در جذب مخاطب موفق عمل نمی کند و حتی کودکان هم که این شبکه متعلق به آنهاست با آن ارتباط صمیمی ندارند.

شبکه سه: فرزاد حسنی
فرزاد حسنی از همان اول متعلق به شبکه سه بود؛ مجری ای که با اجرای برنامه های زنده ای نظیر «کوله پشتی» در تولید آثار زنده ساختار شکنی کرد و توانست جوانان بسیاری را در دهه گذشته به سوی تلویزیون و برنامه هایش جذب کند.
این مجری که این روزها بیشتر در رادیو به سر می برد و علاقه مند به حضور در آثار نمایشی است، قرار است با اجرای ویژه برنامه شبکه سه پس از مدت ها به خانه خود برگردد. البته او سال گذشته مجری شبکه تهران بود و برنامه قابل قبولی هم ارائه کرد ولی به خاطر استانی بودن این شبکه، بسیاری اجرای او را ندیدند.

شبکه چهار: مختص فرهیختگان
شبکه چهار سیما به عنوان شبکه فرهیختگان نیز در زمان سال تحویل ویژه برنامه های مختص خود را روی آنتن می برد اما با حال و هوای خودش؛ برنامه ای کاملا ویژه فرهیختگان... و معمولا نیز در تولید این برنامه ها ساکت و آرام پیش می رود. اگر با دقت بخواهید ویژه برنامه ها را رصد کنید، متوجه می شوید که این شبکه معمولا برنامه های عمیق و ویژه ای را در چنین زمان هایی روی آنتن می برد.

شبکه تهران: هنوز گزینه ندارد!
شبکه تهران تنها شبکه ای است که هنوز مجریان اجرای برنامه اش مشخص نشده اند. البته چندی پیش خبری منتشر شد که اجرای ویژه برنامه های سال تحویل این شبکه بر عهده محمد سلوکی و حامد کمیلی است، اما این خبر به سرعت از سوی مدیران ارشد شبکه تهران تکذیب شد ولی اسمی هم از مجریانی که عهده دار اجرای این مراسم خواهند بود به میان نیامد. اگر فرض بر اجرای همان اسامی باشد که منتشر شده باید گفت که محمد سلوکی سال هاست مجری شبکه تهران است، اما این روزها ما برنامه «شما که غریبه نیستی» را با اجرای او در شبکه یک سیما می بینیم. حامد کمیلی هم که از بازیگران سینما و تلویزیون است و تا به حال سابقه اجرای برنامه را نداشته، اگر بر فرض قرار باشد مجری این برنامه باشد، مثل هندوانه دربسته در مورد او صدق می کند چون مشخص نیست که آیا می تواند از پس این ماجرا برآید یا خیر؟ 
 
منبع:الف